Måndag..

Nu har det blivit några dagars uppehåll med skrivandet.
Har inget bra svar på varför.

Idag har jag haft vilodag för första gången på över en vecka.
Tränade varje dag förra veckan och jag tränade dessutom hårt.
Känns sjukt skönt!

Nu har jag kommit fram till att jag ska ändra mina pass en del.
Tidigare har jag bara kört,
Mage
Bröst/axlar
Ben
Armar
Och i det har jag då fått in träning för både rygg och rumpa.
Och det har jag bara kört rullande utan att ändra så mycket övningar alls.
Typ eftersom att det funkat.

Ganska tjatigt och tråkigt kan man ju nu tycka efter att jag suttit hela dagen med google och sökt på övningar, träningsbloggar osv.

Jag vill också bli seriös nu!!

Alltså inte bara med träningen utan även med bloggen.
Jag vill lägga ut lite mer bilder på övningar, skriva vad dom heter, hur mycket jag lyfter och orkar osv.

Lite tråkigare men mycket roligare att titta tillbaka på.

1.
Till och börja med ska jag ändra själva rutinerna med det där rullande schemat.
Jag ska börja köra,
Mage - (Endast fokus på mage, mage, mosa mage. Mer övningar och mer variation.)
Bröst/axlar - (Ska jag köra typ snarlika som jag gör nu då jag är grymt nöjd med dom passen. Mycket bänkpress, Arnold och så mycket axlar jag bara orkar.)
Mage/rygg - (Lägger till ett pass för att få in mer mage och rygg. Koncentrera mer på rygg än vad jag tidigare gjort för att förhoppningsvis bygga upp lite styrka och stabilitet i syltryggen.)
Ben/rumpa - (Ben kommer jag köra ganska snarlika som jag gör nu men jag kommer även lägga till rumpa där jag kör övningar specifikt för att bygga upp rumpan, försöka få den lite större.)
Armar/rygg - (Kommer jag köra massa biceps/triceps och även lägga till lite ryggövningar för att som sagt, bygga upp styrka och stabilitet. Det är nödvändigt då min rygg är helt pajj.)

Så kommer jag köra rullande.

2.
Sen ska jag även lägga till massa nya övningar, plocka bort vissa och variera massa och inte alltid köra samma övningar.

3.
Och för det tredje ska jag även börja med nå aerobic eller liknande för att variera träningen, kanske typ 1 gång i veckan.

4.
Och dessutom ska jag börja springa och gå ute mer.
Dock lite jobbigt när jag är världens största fryslort men jag får klä mej bättre och stå ut helt enkelt.
Så jävla skönt när man faktiskt vart UTE och rört på sig.

5.
Ska även köpa massa nya träningskläder så fort ekonomin tillåter det.
Det är alltid roligare att träna när man känner sig snygg och förhoppningsvis kanske man kan springa ute andra månader än endast Juni, Juli och Augusti..



Peppad Sanna här nu kan man säga..
Fast ja, det har jag väl egentligen vart länge nu och jag har fortfarande inte tappat gnistan, den växer snarare för varje träningspass. UNDERBART! Nu kör vi!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0