Äntligen Fredag.. Eller?


Det har vart mycket snack om att jag tränar för mycket och äter för lite..

Såhär är det med maten:

Jag har alltid ätit lite..
Skillnaden är att jag nu håller koll och struntar i allt onyttigt skit jag tryckte i mej om kvällarna och nätterna förut.
Jag håller med om att jag äter mat i minsta laget men det tar tid att "omvända" och bli ordentlig och duktig med sånt där.
När jag jobbar i veckorna äter jag frukost och ett ordentligt mål mat om dagen.
På kvällen hoppar jag oftast maten och tar en shake istället.
Jag äter vanligtvis två frukter om dagen och dessutom brukar jag ta en kexchoklad till mellanmål om sötsuget sätter in.
Jag tycker att det duger bra och jag får som sagt i mej mellan ca 1000 kcal om dagen, enligt appen ca 500 men det är ju för att den drar av för träning osv.

Visst, jag är ganska duktig på att låta bli att äta om helgerna men jag försöker bättra mej på den fronten också!

Såhär är det med träningen:

Just nu är det kaos och stress, stress, stress i mitt liv..
Det är jobb hit, jobb dit, hjärtekross-skit hit och hjärtekross-skit dit, jag ska vara mamma och det känns som att alla förväntar sig att jag ska klara av precis allting själv!
Jag stressar från 6 på morgonen till sent in på kvällen och när jag äntligen kan lägga mej och slappna av så stressar jag upp mej i huvudet över allting jag måste planera, fixa men framför allt klara av!!

Träningen är det enda just nu som får mej att slappna av och verkligen släppa all kaos i huvudet!
Träningen får mej att må bra och trivas både psykiskt och fysiskt!
Det kan omöjligt bli för mycket träning nu då jag som sagt känner ett lugn och en skön avslappnande känsla när jag får komma iväg och träna.
Min tid, bara jag, jag och jag!

Jag hoppas att ni som är oroliga kan känna ett större lugn över min nyfynna träningsnakomani!
Jag älskar't!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0