Kommentarsvar!


Kim, jag tycker det är jättekul att du är så intresserad som du är!


KimArnold
om Måndag!:
-100 kcal? :) Om du inte har ätit på en hel dag så förbrännar du ca. 2000 kcal bara av att "vara". Har du tränat på det med kanske du har brännt ytterliggare ca 400 kcal. Så du ha nog en kaloribalans på -2400 kcal.

"Hur fan tänkte jag att jag skulle kunna förbränna när det inte finns ett skit att förbränna.."

När du inte förbränner maten så kommer det brännas fett och muskler. Dock om man tränar på fastande mage (= inga koldhydrater = inge glukos = energi lagrad i musklerna). Så kommer kroppen ta energi från antingen fett eller muskler.

Och eftersom kroppen behöver energi snabbt för fortsätta orka träna kommer han ta från musklerna och tyvärr inte från fettet, då det är svårare för kroppen att omvandla fett till energi.

Oj vad långt det blev, men jag tror jag tycker det är roligt att skriva om sånt här. :D


Svar: Det jag syftade på när jag skrev minus ca 100 kcal var enligt appen. Då hade jag tagit en PWO innan träningen och en "diet shake" efteråt.

Men intressant fakta, verkligen! Fortsätt gärna kommentera!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0