Måndag!

Jag har mått dåligt i helgen, psykiskt! Har vart en jävla katastrofhelg!
Och när jag gör det får jag extremt svårt att äta, det sväller i munnen och jag vill bara kräkas.
Eftersom Skrutt fick tillbringa helgen hos Mormor och CO så har det inte funnits någon anlendning att laga mat heller..

Jag har alltså inte ätit på 3 dygn nu.
Detta har resulterat i att jag genom att träna hårt legat på minus ca 100 kalorier per dag hela helgen.
Och det i sin tur har resulterat i att jag ligger hemma och sjuk idag!
Fantastiskt!

Hur fan tänkte jag att jag skulle kunna förbränna när det inte finns ett skit att förbränna..

Jag ska försöka ta mej ur detta komastadie så ikväll planeras mat i magen!


Vågen står på 52 Kilo idag, men det är förmodligen för att det är helt tomt i kroppen!
Lägg till 3 kilo ca så är vi nog där jag är idag!



Kommentarer
Postat av: KimArnold

-100 kcal? :) Om du inte har ätit på en hel dag så förbrännar du ca. 2000 kcal bara av att "vara". Har du tränat på det med kanske du har brännt ytterliggare ca 400 kcal. Så du ha nog en kaloribalans på -2400 kcal.



"Hur fan tänkte jag att jag skulle kunna förbränna när det inte finns ett skit att förbränna.."



När du inte förbränner maten så kommer det brännas fett och muskler. Dock om man tränar på fastande mage (= inga koldhydrater = inge glukos = energi lagrad i musklerna). Så kommer kroppen ta energi från antingen fett eller muskler.



Och eftersom kroppen behöver energi snabbt för fortsätta orka träna kommer han ta från musklerna och tyvärr inte från fettet, då det är svårare för kroppen att omvandla fett till energi.



Oj vad långt det blev, men jag tror jag tycker det är roligt att skriva om sånt här. :D

2012-01-17 @ 04:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0