Tisdagens pass.


Idag var jag och körde ett bröst och Axelpass.
Gick skapligt fast jag kände mej lite klen.

Sprang 10 minuter som uppvärmning som vanligt.
Brukar även avsluta med att springa 10 minuter men det hann jag tyvärr inte idag.

Körde 5 olika axelövningar och 6 olika bröstövningar plus armhävningar när jag kom hem!





Började med att köra "Arnold" 4*20 med en 15 kilos hantel. (ökning på 5 kilo sedan förra passet.)
Syns väl rätt bra på bilderna hur den övningen går till, ligger helt enkelt på skuldrorna och för vikten över huvudet och tillbaka ner mot mage. Känns rejält i bröstet efter ett par repetitioner.





Sedan körde jag denna "pectoral fly" 4*20.
Först 2*20 med 9 kilo i vikt och sedan ökade jag vikten till 14 kilo på 2*20.



Bröstpress på 23 kilo, 4*20.





Sedan körde jag bänkpress liggande såhär med rumpan upp 4*20 med 15 kilo i vikt.
Den övningen ska alltså ta mer på undersidan av bröstet.

Sedan körde jag även vanligt halvsittande/halvliggande bänkpress men då orkade jag bara 4*20 fast med 10 kilo..





Sedan körde jag den här bröstövningen som jag inte har en aning om vad den heter eller vad man ska kalla den. Man ska alltså dra från båda hållen framåt som en omfamning typ.
Idag körde jag 4*20 med 18 kilo på varje sida.
Brukar köra med 23 kilo på varje men orkade verkligen inget mer idag.



Sen började jag köra axlar och körde först två maskiner, axelpress och "Lateral raise".
4*20 på båda med 5-9 kilo.
Jag är så grymt svag i axlarna så fy tusan.

Sedan körde jag lite axlar med hantlar.






Bland annat denna övning då jag går ner som på första bilden och sedan rakt upp.
4*20 med 4 kilos hantlar.






Sedan körde jag denna då jag har två stycken 2 kilos hantlar och håller ut armarna som på bilderna och rör armarna i små cirkelrörelser.
Först körde jag 4*20 framåt och sedan 4*20 bakåt.
Skaaaapligt mör!


Sedan var jag tvungen att kila hem för att hämta min lilla Skruttunge från dagis.
Men jag är nöjd med passet trots att det är lite drygt att inte ha den där extra orken för att orka höja lite vikt.

Efter att jag hämtat Skruttebangen så tog vi en promenad på 1,5 timme i kylan.
(Ni ser, jag håller vad jag lovar! :P)
Skapligt kallt men extremt skönt efteråt. Dock lite fryssen.


Nu ska jag mysa med lill-korven innan hon ska isäng och sedan ska jag njuta av ett varmt bad och sedan glass i sängen. Härligt att vara ledig!




Kommentarer
Postat av: Rikard

Bra jobbat gumman!

2012-01-31 @ 19:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0